Materiały POS

Materiały POS

Point of Sale (POS) – określenie na materiały reklamowe i narzędzia wspierające sprzedaż.

W dużym uproszczeniu POS-y możemy podzielić na trwałe i miękkie.

Miękkie to głównie wszelkie tanie rozwiązania bazujące na papierze i kartonie. Twarde to z kolei kasetony, regały – wszystkie te, które są wykonane z plastiku, metalu itp.

Zaliczamy do nich:

  • counter card (stojaki na ulotki),
  • wobbler (reklama ruchoma przytwierdzona do krawędzi półki lub stojąca na niej),
  • naklejki,
  • hanger (wiszące materiały z logo produktu),
  • makiety powiększonego produktu,
  • stands (reklamy stojące),
  • lightbox (reklama podświetlana),
  • shelfliner (zadrukowany pasek umieszczany na krawędzi półki, zawierający logo produktu, hasło),
  • topper (element reklamowy, umieszczany nad stojakiem reklamowym – displayem
  • infokiosk (interaktywny POSM składający się z komputera i ekranu dotykowego).

W branży reklamowej najważniejsze są zazwyczaj walory wizualne produktów. Producenci poszukują fantazyjnych, oryginalnych kształtów, struktur powierzchni, kolorów oraz innych rozwiązań (np. podświetleń).

Do wyrobów dla branży reklamowej wykorzystujemy głównie materiały: PMMA (inaczej AKRYL,Pleksi/Plexi), AXPET (inaczej PET), spienione PCV, twarde PCV, AXPRINT (polipropylen).

Skip to content