Point of Sale (POS) – określenie na materiały reklamowe i narzędzia wspierające sprzedaż.
W dużym uproszczeniu POS-y możemy podzielić na trwałe i miękkie.
Miękkie to głównie wszelkie tanie rozwiązania bazujące na papierze i kartonie. Twarde to z kolei kasetony, regały – wszystkie te, które są wykonane z plastiku, metalu itp.
Zaliczamy do nich:
- counter card (stojaki na ulotki),
- wobbler (reklama ruchoma przytwierdzona do krawędzi półki lub stojąca na niej),
- naklejki,
- hanger (wiszące materiały z logo produktu),
- makiety powiększonego produktu,
- stands (reklamy stojące),
- lightbox (reklama podświetlana),
- shelfliner (zadrukowany pasek umieszczany na krawędzi półki, zawierający logo produktu, hasło),
- topper (element reklamowy, umieszczany nad stojakiem reklamowym – displayem
- infokiosk (interaktywny POSM składający się z komputera i ekranu dotykowego).







W branży reklamowej najważniejsze są zazwyczaj walory wizualne produktów. Producenci poszukują fantazyjnych, oryginalnych kształtów, struktur powierzchni, kolorów oraz innych rozwiązań (np. podświetleń).
Do wyrobów dla branży reklamowej wykorzystujemy głównie materiały: PMMA (inaczej AKRYL,Pleksi/Plexi), AXPET (inaczej PET), spienione PCV, twarde PCV, AXPRINT (polipropylen).